افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری

به گزارش وبلاگ عالی، توسعه گردشگری پایدار در سرتاسر اروپا موضوع محوری مطرح شده در توافقنامه بین سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و مجلس اروپا است.

افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری

دبیر کل UNWTO، زوراب پولیلیکاچویلی، در طی اولین دیدار رسمی خود در بروکسل (27 تا 28 فوریه) با آنتونیو تجانی، رئیس مجلس اروپا الجبیتا بیانکوسکا، عضو کمیسیون بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SME ها در مجلس اروپا ایستوان یوجلی، معاون کمیته حمل و نقل و توریستی و مسئول کارگروه توریستی و هچنین، نمایندگان مانیفست توریستی اروپا دیدار کرد. آقای پولیلیکاچویلی که در کارگروه توریستی مجلس اروپا سخنرانی می کرد به لزوم یکپارچه سازی، ایجاد پیوند و فن آوری برای به حداکثر رساندن نقش توریستی برای ایجاد شغل و تسریع در فرایند رشد اتحادیه اروپا تاکید نمود.

اروپا، مهم ترین مقصد توریستی دنیا است که نیمی از 1.3 میلیارد ورودی بین المللی را پذیرا است. در سال 2017، توریستی بین المللی در اروپا رشد 8 درصدی را تجربه کرد که یک درصد بالاتر از میانگین دنیای (671 میلیون توریست) است.

آقای پلولیکاشویلی در زمان امضای توافقنامه بر این نکته تاکید نمود که

برترین راه برای تضمین تاثیر مثبت توریستی بر مردم، همکاری تنگاتنگ با اتحادیه اروپا به عنوان نماینده مردم اروپا است.

وی اضافه کرد:

کوشش می کنیم که تا برای ایجاد توریستی و به ویژه توریستی فرهنگی که عامل رفاه، ایجاد فرصت و تقویت معیشت مردم در سرتاسر اتحادیه اروپا است، به شدت با هم مشارکت کنیم.

UNWTO و مجلس اتحادیه اروپا در زمینه ترویج شیوه های خوب و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات در این خصوص با هم همکاری می نمایند. این توافق در سال 2018 و همزمان با سال میراث فرهنگی اروپا امضا شد و فرصتی برای تاکید بر اهمیت توریستی فرهنگی است که برای کشورهای اتحادیه اروپا، دارایی بسیار مهمی محسوب می گردد.

آنتونیو تجانی گفت:

طی 10 سال آینده، توریستی می تواند بیش از 5 میلیون شغل نو ایجاد کند، چرا که طوری برنامه ریزی شده است که تعداد توریستان دو برابر افزایش یافته و به بیش از 2 میلیارد نفر برسد. اروپا نباید این فرصت را از دست بدهد. در اثر رشد توریستی، می توانیم فرصت های نوی برای نسل های آینده فراهم کنیم و بخش های استراتژیک اقتصاد، مانند حمل و نقل، تجارت، کالاهای لوکس، کشتی سازی، ساختمان سازی، مواد غذایی کشاورزی و صنایع فرهنگی و بخش های نوآورانه را توسعه بخشیم. ما نمی توانیم فقط صبر کنیم تا این اتفاق بیفتد. بلکه باید همراه UNWTO کوشش کنیم تا ویژگی های رقابتی و مهارت های خود را برای مقابله با چالش های ناشی از دیجیتالی شدن تقویت کنیم و اروپا را به عنوان مقصد توریستی شماره یک دنیا معرفی کنیم.

توریستی اتحادیه اروپا و سال توریستی اتحادیه اروپا - چین

دبیر کل UNWTO در دیدار با عضو کمیسیون اروپایی برای بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SME ها، الجبیتا بیانکوسکا، به گفتگو با اعضای کارگروه توریستی مجلس اروپا و سرمایه گذاران بخش های عمومی و خصوصی پرداخت که در حاشیه نمایشگاه توریستی اروپایی گرد هم آمده بودند.

به همین مناسبت، دبیر کل UNWTO بر اهمیت همکاری با موسسات اروپایی با اولویت پایداری، نوآوری و تکنولوژی، ایمنی و امنیت، آموزش و ایجاد شغل تاکید نمود.

آقای پلولیکاشویلی که به مناسبت روز سال توریستی اتحادیه اروپا و چین در تقویم مجلس سخنرانی می کرد، گفت:

سال جاری، فرصتی است که می توانیم اروپا را به عنوان برترین مقصد توریستی برای توریستان چینی معرفی کنیم و از توریستی برای افزایش درک بین اروپا و چین استفاده کنیم.

به گزارش کمسیون سفر اروپایی، 12.4 میلیون توریست چینی از سال 2017 از اتحادیه اروپا بازدید نموده اند. با میانگین بیش از یک میلیون توریست در ماه و با توجه به منظره توسعه، تاثیر توریستان چینی بر توریستی اتحادیه اروپا، عامل مهمی برای توسعه توریستی اروپا و تقویت روابط دو جانبه آن با چین است.

منبع: کجارو / 4hoteliers.com

به "افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های UNWTO با اتحادیه اروپا در زمینه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید