بهداشت دهان و دندان

پیاز کوهی و خواص درمانی آن

پیاز کوهی که به آن سیر کوهی نیز گفته می شود؛ از منابع غذایی طبیعی است که در طب اسلامی، گیاهی دارویی محسوب می شود. خواص پیاز کوهی بی شمار است. در این مقاله قصد داریم خواص پیاز کوهی را برشماریم تا با این ماده طبیعی با ارزش بیشتر آشنا شوید.

29 آبان 1400

خواص حیرت آور آب هویج برای بدن

یک لیوان آب هویج در روز می تواند خدمت زیادی به بدن شما بکند؛ برای چشم هایتان مفید است، قند خون را تثبیت می نماید، سیستم ایمنی را تقویت می نماید و با التهاب می جنگد.

25 آبان 1400

فوت و فن های تهیه حلوا؛ عطر و طعمی بی نظیر

حلوا را چه به عنوان یک دسر، چه به عنوان یک نذری و چه به عنوان یک شیرینی در مراسم های ترحیم در نظر بگیریم، جذاب است و هواداران خاص خود را دارد.

24 خرداد 1400

انواع مفصل و تعداد مفاصل بدن انسان

انواع مفصل در بدن در سه گروه متحرک، نیمه متحرک و کاملا متحرک دسته بندی می گردد. مفاصل متحرک 6 نوع هستند و نقش بسیار مهمی در انجام فعالیت های روزانه دارند. جالب است بدانید که تعداد مفاصل بدن انسان 360 عدد است.

9 اسفند 1399

مهلت ثبت نام در ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی تهران تا ششم مردادماه تمدید شد

علاقه مندان برای شرکت در دوره تابستانه دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز، 5 مردادماه تا ششم مردادماه 99 فرصت دارند با مراجعه به آدرس sipad.tums.ac.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

27 شهریور 1399

آشنایی با آیین های مردم هگمتانه در عیدفطر - همدان

همدان با قدمتی دیرینه آئین های زیبایی برای ماه مبارک رمضان و عید فطر داشته که بعضی از آن ها همچون پخت آش ترشی هنوز انجام می گردد و بعضی دیگر مانند چاووش خوانی به فراموشی سپرده شده است.

8 مرداد 1399

پیروانی: پنجم بودیم هم خواستار ادامه لیگ می شدیم، فوتبالیستی که ادعا کرد کرونا گرفته باید بررسی شود

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر ما در رده پنجم جدول هم بودیم باز هم خواستار برگزاری و ادامه بازی های لیگ برتر بودم.

22 تیر 1399

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر دامغان

دامغان یکی از شهرهای استان سمنان است که سرزمینی تاریخی و برخوردار از تمدنی کهن و سرشار از آثار باستانی، جاذبه های تاریخی و دیدنی های طبیعی فوق العاده و حیرت انگیز است.که نام قدیم آن ده مغان و صد دروازه بوده است و دارای آثار باستانی فراوانی از جمله تاریخانه...

30 خرداد 1399

بهترین جاذبه های دهلی نو - گردشی به یاد ماندنی در پایتخت هند

بهترین جاذبه های دهلی نو - گردشی به یاد ماندنی در پایتخت هنددر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره بهترین جاذبه های دهلی نو ، سخن خواهیم گفت.

28 خرداد 1399

خبرنگاران کرونا در قم؛ تشکیل پرونده برای مطب های بسته

قم - خبرنگاران - مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس از اسفندماه 98 تا کنون 286 مطب و 40 درمانگاه در این استان مورد بازدید قرار گرفت و برای مطب هایی که بصورت غیر موجه ، بسته بودند، پرونده تشکیل شد.

12 خرداد 1399

3 آفت فعالیت شرکت های دانش بنیان از دیدگاه رییس سابق اتاق ایران

خبرنگاران/کرمان رییس سابق اتاق ایران با اشاره به اینکه ورود مجموعه های دولتی و خصولتی به شرکت های دانش بنیان یک آفت است، گفت: در 6 سال گذشته در بحث دانش بنیان وقت زیادی گذاشته شده و باید دقت شود که دوباره در این عرصه که می تواند بخش خصوصی با توسعه پایدار...

3 اسفند 1398

جدیدترین روش های کنترل بهداشت دهان و دندان

روش های نوین کنترل بهداشت برای دندان و ایمپلنتاصولاً هدف از کنترل بهداشت دهان و دندان ایجاد محیطی است عاری از ذرات و اندوخته های مختلف در مجاورت دندان ها و لثه پیرامون دندان ها و ایجاد فضایی پاک و تازه در محیط دهان جهت ضمانت سلامت محیطی اجزای مختلف آن.

4 بهمن 1398

تاثیرات هیپنوتیزم در کاهش استرس بیمار و افزایش سهولت درمان

دبیر علمی اولین کنگره جهانی هیپنوتیزم دندان پزشکی با اشاره به مهمترین کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی گفت: فرایند دندانپزشکی، اضطراب و ترس بسیاری را برای بیمار رقم می زند چرا که وسایل، ابزار و فرایند درمان در حضور بیمار است؛ بنابراین پزشک باید به ابزار...

16 دی 1398